Miss-Wawanakwa

Temat: Mały potok płockich podróżnych


Warto zwrócić uwagę na to, iż dyrektor Anna Lenarczyk powołuje się na
badania
i analizy przygotowane w oparciu o potoki pasażerskie, które obecnie po
prostu nie mogą występować. A to ze względu na znikomą liczbę pociągów na
linii Płock - Kutno oraz brak skomunikowań w Kutnie. To pokazuje, że
jakość
badań marketingowych prowadzonych w spółce PKP Przewozy Regionalne wciąż
jest
niska.


Polecam spacer rano na przystanek pod dworcem centralnym.... Stamtąd
odjeżdżają autobusy Polskiego Ekspressu i Komfort Busa do Płocka i
Bydgoszczy... Polski Ekspress to tak naprawdę wyhodowała polityka PKP, gdzie
przez długie lata z Warszawy do Bydgoszczy były 3, słownie trzy pociagi na
dobę... a PEx jeżdził najpierw co 2 godziny, teraz co godzinę...

Pozdrawiam
Piottr


Źródło: topranking.pl/1569/maly,potok,plockich,podroznych.php


Temat: RJ00/01 - widziane z Lodzi
Łodzianinem do Warszawy [Środa, 4 kwietnia 2001]

Nowy rozkład jazdy PKP nie przewiduje wielkich cięć w połączeniach lokalnych

W nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 10 czerwca, Łódź
otrzyma 'Łodzianina' – nowy pociąg do Warszawy.
Będzie odjeżdżał z Łodzi Fabrycznej o godz. 6.23, aby przed ósmą dotrzeć do
Warszawy Centralnej; po drodze będzie się zatrzymywał tylko na Widzewie. Ten
sam pociąg z Warszawy Centralnej wyjedzie o 16.40 i o 18.12 będzie w Łodzi. Z
kursujących co godzinę pospiesznych zlikwidowany zostanie tylko ten o 11.44.
Najważniejsza zmiana w pociągach dalekobieżnych to wprowadzenie codziennego
letniego (w tym roku od 23 czerwca do 3 września) połączenia 'Błękitną Falą' ze
Świnoujściem. Pociąg z Łodzi Kaliskiej odjeżdżać będzie o godz. 6.22. W Kutnie
zostanie doczepiony do warszawskiego ekspresu i w Świnoujściu znajdzie się o
godz. 13.31.
Pospiesznym z Krakowa, 'Krakowianką', w sezonie (w tym roku od 10 czerwca aż do
3 listopada) dojedziemy z Łodzi do Kołobrzegu. Odjazd z Kaliskiej o godz.
10.54, w Kołobrzegu po godz. 18. W wakacje wydłużona będzie też, do Piszu,
trasa pospiesznego do Olsztyna – 'Mazury' (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz.
4.55). 'Soła' będzie wyjeżdżać do Żywca z Łodzi Fabrycznej o dwie godziny
wcześniej – godz. 6.09. Dużo wcześniej będzie również wyjeżdżał 'Kmicic',
kursujący z Częstochowy do Warszawy przez Radomsko, Piotrków i Koluszki.
Według nowego rozkładu, z Radomska pociąg ruszy o godz. 5.56, z Piotrkowa – o
6.29, z Koluszek zaś o 6.58, aby po godz. 8 znaleźć się w stolicy.
Nie powinno być wielkich cięć w ruchu regionalnym. Na razie wiadomo, że
zlikwidowany zostanie pociąg odjeżdżający z Łodzi Kaliskiej do Koluszek po
godz. 14 i wracający z Koluszek po 18, oraz osobowy z Koluszek do Łodzi
Fabrycznej o godz. 22.40. Zlikwidowano także dwa pociągi na trasie
Skierniewice – Pilawa – Łuków. Przybędą natomiast połączenia: z Kutna do Płocka
(10.55 z Kutna i 16.30 z Płocka), z Łowicza do Warszawy przez Sochaczew o godz.
16.30 oraz Łódź – Sieradz (o 9.20 z Łodzi Kaliskiej i po godzinie w Sieradzu, o
18.33 z Sieradza i o 19.38 w Łodzi).

====

Czyli jednak sie udalo wprowadzic pospieszny do Wawki bez postojow :) [Szkoda
tylko, ze dostal IMHO najbardziej idiotyczna z mozliwych nazw]
Sola niestety nie do Zakopanego :(( Dobre wiesci nadeszly z frontu przewozow
regionalnych :)) W zasadzie to oprocz likwidacji 604 jest na plus!

Pozdr z Lodzi
Kiefer


Źródło: topranking.pl/1571/rj00,01,widziane,z,lodzi.php


Temat: A gdyby tak można było coś poprawić na mazowszu...
Dnia Mon, 1 Nov 2004 12:58:43 +0100, "JJC" <j@poczta.onet.pl
napisał(a):


...w zakresie transportu kolejowego (pasażerskiego), to co byście
proponowali? Które linie i w jaki sposób można ożywić? Jaki tabor, w jakich
ilościach i na które linie należałoby zakupić (szynobusy, EZT itp)? Ogólnie:
co można przedstawić "władzy" gdyby ta zechciała posłuchać propozycji w tym
zakresie?
Pytam zupełnie poważnie i oczekuję równie poważnych i konkretnych
odpowiedzi.


1) Wpłynięcie na idiotę który układał rozkład jazdy na 2005 na linii
Radom - Warszawa, że bez sensu jest puszczanie Czachówków i Warek 15
minut przed/po Radomiach tylko za wszelką cenę układanie ich we w
miarę równych odstępach czasowych. A najlepiej całkowite olanie PKP na
tej trasie, likwidację tych gówien i przejęcie ruchu z Warki do
Warszawy przez samorząd (osobowe z Radomia do Centralnej mogłyby
jechać jako przyspieszone, z czasem całkowicie zastąpić przewozy PKP).
Trudno jest mi oszacować na teraz potrzeby, ale jak byś chciał
konkrety, to mogę rozpisać łącznie z rozkładem.

2) Wznowienie przewozów z Sierpca do Nasielska. Potrzebne byłyby 2
szynobusy i wymuszenie dobrych skomunikowań w Nasielsku z PKP. I nie 2
kursy dziennie, tylko ile da się wydusić z rozkładu.

3) Przeznaczenie ze 2 EZT do obsługi linii Skierniewice - Góra
Kalwaria. Tak naprawdę chodzi przede wszystkim o odcinek Mszczonów -
Czachówek, na którym może byłaby szansa wzbudzenia jakichś potoków
przy sensownych skomunikowaniach. I nie na zasadzie, że jeden jedzie
ze Skierniewic a drugi z Góry Kalwarii - ta druga nie ma tu żadnego
znaczenia, bo i tak potoków narazie nie będzie (póki się wszystko
dokumentnie nie zakorkuje na Puławskiej), tylko oba startują ze
Skierniewic, aby były 2 pociągi - po skomunikowaniach dowożące na 8 i
9 do Warszawy, oraz odwożące o 16:30 i 17:30 (oczywiście z Czachówka
odpowiednio później). To jednak wymagałoby również akcji promocyjnej.

A jakby już zupełne kolejowe fiction, to:

4) szynobus na Ostrów Mazowiecka - Małkinia, wahadłowo dowożący na
wszystkie pociągi do Warszawy, może też ze 4 pary na całej tej trasie
(ale to od razu wymaga kolejnego szynobusa).

5) szynobus Warszawa - Zegrze w sezonie kwiecień - maj i październik
(w weekendy), czerwiec - wrzesień codziennie.

6) można próbować z reanimacją Sierpc - Płock na 2 szynobusy.

Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek malpa rower kropka com.


Źródło: topranking.pl/1576/a,gdyby,tak,mozna,bylo,cos,poprawic,na,mazowszu.php


Temat: Czy PKP zlikwidują połączenie z Kutnem ?
Po przedostatniej zmianie rozkładu jazdy PKP (w czerwcu) przeczytałem, że
zainteresowanie przejazdami na trasie Płock-Kutno jest na tyle duże, że PKP
uruchomiła w związku z tym dodatkowy kurs(y). W międzyczasie nie było
znaczących podwyżek cen biletów, więc nie rozumiem dlaczego przewozy miałyby
tak dramatycznie spaść, żeby trzeba było likwidować połączenie.
Nie zgodzę się z przedmówcą, że połącznie z Kutnem nie jest nam potrzebne.
Dopóki nie mamy bezpośredniego połączenia z Warszawą, Kutno jest naszym oknem
na świat. Dzięki temu można z Płocka dojechać pociągiem prawie wszędzie. Co
prawda z przesiadkami, ale jednak zawsze pociągiem od początku do końca. Ja sam
jeździłem już stąd do Lublina, Poznania, Wrocławia, Gdańska, a nawet Wisły.
Jeśli PKP zlikwiduje połączenie z Kutnem, to do wielu z tych miast pewnie
pojadę autobusem, bo przesiadka z autobusu do pociagu nie bardzo mi odpowiada.
Jeśli chodzi o planowaną linię z Warszawy, to zapewne chodzi o dalszy ciąg
Centralnej Magistrali Kolejowej, która przez Płock miała przechodzić między ZEP-
em a Podolszycami. Tam jest dla niej zostawione miejsce obok przyszłej drogi
dojazdowej na nowy most. I może właśnie budowa CMK powinna być kolejnym tematem
lobbingu płockich władz, bo to wstyd, że Płock jako jedyne byłe miasto
wojewódzkie i trzecie pod względem wielkości na Mazowszu nie ma bezpośreniego
kolejowego połączenia ze stolicą województwa. Cy my jesteśmy gorsi od Siedlec
albo Ciechanowa? A szybki pociąg do Warszawy umożliwiłby scenariusz: praca w
Warszawie - mieszkanie w Płocku. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać o zaletach
takiego rozwiązania przy założeniu, że przejazd do stolicy trwałby około
godziny. Płock mógłby bardzo wiele zyskać na budowie CMK i dlatego powinien o
to walczyć tak samo jak o nowy most. Ale w tej sprawie możemy zyskać szersze
poparcie, przecież CMK ma prowadzić do samego Gdańska, więc jest wielu
sprzymierzeńców do pozyskania. Rzućmy hasło: CMK zamiast Kaskady Dolnej Wisły!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66,837276,837276,Czy_PKP_zlikwiduja_polaczenie_z_Kutnem_.html


Temat: Cięcia na torach
Płock niestety jest takim miastem, w którym kolej nie ma racji bytu ze względów
logistycznych (jeśli chodzi o przewozy pasażerskie). W planach sprzed 1989 roku
przez miasto wieść miało przedłużenie centralnej magistrali kolejowej z
Warszawy do Gdyni (na razie cmk kończy się w Grodzisku). Wtedy potok podróżnych
z Warszawy czy Lublina w stronę Gdańska skierowany byłby przez nasze miasto.
Duża liczba osób podążających do Warszawy przesiadłaby się na pociąg, który do
Warszawy jechałby ok. godziny (na cmk prędkość szlakowa wynosi 160km/h).
Przypominam także, że jedyny pociąg jadący z Płocka do Warszawy pokonuje trasę
biegnącą przez Kutno na dzień dzisiejszy w ok. 3 godziny (żadna konkurencja z
autobusami). Największą bolączką jest jednak brak pociągów dalekobieżnych np. w
kierunku Poznania. Nie chodzi oczywiście o samodzielne składy podążające z
Płocka do Poznania, gdyż zapewne nie miałyby obłożenia, ale o dołączanie dwóch
czy trzech wagonów w Kutnie do pociągów relacji np. Lublin-Szczecin itp.. Z
Zamościa wyjężdzają same pociągi dalekobieżne np. "Hetman" do Wrocławia i
spełniają swoją rolę. Przypomnę, że do 1996 roku przez Płock jeździł pociąg
pospieszny relacji Łódź Kaliska-Gdynia Główna (w lecie ciągnął wagony do Łeby
bodajże rozkład z 1995 roku czy Helu rozkład z 1992 roku), a w latach
wcześniejszych można było zaobserwować "Mazowsze" relacji Warszawa-
Grudziądz ,Łódź Kaliska-Olsztyn, bezpośredni pociąg osobowy do Torunia. Do
Łodzi jeżdziły trzy bezpośrednie pociągi. Cóż, co dobre szybko jednak mija.
Uszanowanie dla wszystkich, którzy czytają moja opinię.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66,17603270,17603270,Ciecia_na_torach.html


Temat: Kolej w Płocku
Oto co znalazłem na temat przedłużenia CMK przez Płock do Gdyni

Sprawozdanie Komisji Infrastruktury o rządowym projekcie ustawy o
zmianie ustawy o transporcie kolejowym (druki nr 2528 i 2726).

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Maciej Leśny:
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Chciałbym odpowiedzieć na
konkretne pytania pana posła, uzyska odpowiedź i pani poseł, bo
akurat na to mogę spokojnie udzielić odpowiedzi.
Przede wszystkim, jeżeli chodzi o pytanie o koleje dużych
prędkości, to prowadzimy prace studialne. One są prowadzone od 40
lat. Służę wszystkimi dokumentami. Nie wydaje nam się, aby wcześniej
niż po roku 2010 można było te prace przyspieszyć. Przewidujemy w
Polsce dwie linie dużych prędkości. To są linie, gdzie się uzyskuje
prędkości powyżej 300 km/godz. Pierwszy kierunek to jest północ-
południe, z Gdyni przez Płock, wpięcie się w Warszawę, koło
Grodziska ma być centralna magistrala kolejowa - to jest jedyna
linia, która w tej chwili jest prawie zrobiona - i przejazd na
południe. Druga linia to jest linia transeuropejska Berlin -
Warszawa - Moskwa, oczywiście przez Łódź. To są kierunki, które
przewidujemy, że będą w pierwszej kolejności uwzględnione przy
kolejach dużych prędkości. Ale, jak powiedziałem, z powodu wielkości
nakładów, jak również konieczności wydzielenia specjalnych torów, bo
przy tych prędkościach nie da się jeździć już klasycznymi torami, to
będzie aktualne dopiero po 2010 r. Przypuszczam, że linie te będą
zbudowane i uruchomione po roku 2020.

Tutaj fragment pisma które znalazłem ale nie pamiętam już gdzie i
kiedy: "Projekt północnej części Centralnej Magistrali Kolejowej
przewidywał jej przedłużenie z Jaktorowa przez Wyszogród, Płock,
Sierpc, Brodnicę (z pominięciem Iławy) w kierunku Gdańska (przez
Prabuty i Malbork). W Wyszogrodzie projekt zakładał budowę
odgałęzienia w kierunku Nasielska, celem zamknięcia pętli linii
obwodowych wokół aglomeracji warszawskiej. Natomiast z Płocka
planowano budowę odgałęzienia w kierunku Inowrocławia przez
Włocławek, co pozwoliłoby m.in. na połączenie Centralnej Magistrali
Kolejowej z Magistralą Węglową Śląsk - Porty. Z planów tych
zrezygnowano ze względu na sytuację ekonomiczną kraju."

O przedłużeniu CMK jest też kilka zdań w piśmie Technika Transportu
Szynowego 10/2003 autorów: Andrzej Massel i Jan Raczyński "Czy
kolejowe przewozy międzyregionalne mają przyszłość w Polsce?"

link do mapki PKP:
img136.imageshack.us/my.php?image=szlakipkp2tb4.jpg
Może warto podrążyć temat?? Gazeta też mogłaby się wysilić wkońcu
mpzp przewidują przebieg takiej linii w swoich opracowaniach
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,12222,51225420,51225420,Kolej_w_Plocku.html