Miss-Wawanakwa

Temat: Gołańcz
Użytkownik "Przemysław Zieliński" <greenm@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał w
wiadomości


| Uważam, iż troche bredzisz. Pewnie, że na każdym kursie nie jeździ tysiąc
| osób, ale szynobus mimo wszystko warto uruchamiać.

A jak są kursy na których jedzie 0 ludzi to co ma jeździć i wozić
powietrze ?


A jak są kursy gdzie jeździ mało ludzi to co nie ma jeździć bo niedasię ?
PKS oferuje 4 kursy do Wągrowca w dodatku dłuższą drogą, do Poznania jeździ
tylko PKP. Co ludzie mają pieszo chodzić czy co ? Zresztą nawet Urząd
Marszałkowski nie podziela Twojej opini bo jakoś w tym roku liczba pociągów
wzrosła w porównaniu do ubiegłego.


Czy lepiej wykorzystać go racjonalniej ?


Uważam, że linia Poznań-Wągrowiec-Gołańcz jest jedną z bardzo dobrze
funkcjonujących w Polsce. Nie wiem gdzie znajdziesz inne miejsce w Polsce,
gdzie szynobusy są tak racjonalnie wykorzystane - tzn. duże przebiegi, w
sobotę szynobus jedzie zamiast składu, brak debilnych postojów w ciągu
dniach w stylu 6 godzin stoimy, a mechanik z kierpociem pierdzą w stołek.


Źródło: topranking.pl/1567/golancz.php


Temat: [Pr} ZNTK P-ń startuje w przetagu na szynobusy dla POdlasia
http://www.glos.com/index.php?&art=40-23&enc=win&dz=gp

Autobusy dla Podlasia?

Do przetargu na produkcję autobusu szynowego dla województwa podlaskiego
staną także poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego.

W przyszłym tygodniu uruchomiona zostanie procedura przetargowa dotycząca
zakupu przez województwo podlaskie autobusu szynowego. Pojazd poprawić ma
sytuację deficytowych przewozów regionalnych w tej części Polski.

Najtańsze, 40-miejscowe autobusy szynowe oferują Kolejowe Zakłady Maszyn
Kolzam z Raciborza (w cenie 2,3 miliona złotych). Na drugim miejscu są
poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego, które proponują 43-miejscowy
autobus za 2,8 miliona złotych.

Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Najpierw musimy zapoznać się ze
specyfikacją przetargową i wówczas będziemy mogli rozmawiać o ostatecznej
cenie twierdzi Piotr Mamet z poznańskich ZNTK.

Jako przykład Piotr Mamet podaje tablice elektroniczne, które można zastąpić
,,zwykłymi'', a tym samym obniżyć koszt produkcji pojazdu.

Przypomnijmy, że wyprodukowane w ZNTK w Poznaniu dwa autobusy szynowe, od
lipca ubiegłego roku, przewożą podróżnych na trasie Poznań-Wągrowiec-Poznań.
Produkowane są właśnie kolejne, na które zamówienie złożył w formie
przetargu, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego pod koniec 2002
roku. Pierwszy dwuczłonowy pojazd ,,zjedzie z taśmy'' pod koniec sierpnia
tego roku, a ostatni w grudniu.

Pzdr

Rafał, IRiPK


Źródło: topranking.pl/1569/pr,zntk,p,n,startuje,w,przetagu,na,szynobusy,dla.php


Temat: 400km torów dla Dolnego Śląska
| Na Dolnym Śląsku urząd marszałkowski chce przejąć ok. 400 km szlaków
| kolejowych. - Wstępna opinia Ministerstwa Transportu jest pozytywna.
| Myślę, że uda się zrealizować projekt od nowego roku - mówi Patryk
| Wild, członek zarządu urzędu marszałkowskiego.

Kto by się spodziewał, że to zapyziałe dolnośląskie, jeszcze niedawno
zewsząd krytykowane przyjmie rozwiązanie hurtowe w zakresie przejmowania
ważnych dla regionu linii. Nawet moja Wielkopolska nie umie przejąć linii
do Międzychodu (o której mówiło się o wznawianiu), nie mówiąc o przejęciu
moderizowanych do Wolsztyna i Wągrowca.

Spokojnie, to tylko deklaracja. W deklaracjach Wielkopolska nie jest gorsza.


Źródło: topranking.pl/1569/400km,torow,dla,dolnego,slaska.php


Temat: Remonty linii lokalnych - prośba o informacje
Robert Tomasik pisze:


Zasygnalizuję Ci tutaj problem, który o ile się nie mylę powoduje, że
Wasza propozycja jest nierealna. Urząd Wojewódzki nie może sfinansować
remontu infrastruktury, która nie stanowi własności Skarbu Państwa lub
samorządu. A infrastruktura PKP, o której zapewne myślisz, stanowi
własność PLK. I choć właścicielem PLK jest zdaje się bezpośrednio Skarb
Państwa (nie chce mi się sprawdzać), to mimo wszystko ten numer nie
przejdzie.


Sfinansowanie remontu infrastruktury jest oczywiście możliwe jeżeli
chodzi o pieniądze z RPO - takie remonty będą przecież miały miejsce np.
na odcinkach Poznań - Wągrowiec i Poznań - Wolsztyn. Nie wiem jak na
Podlasiu, ale zazwyczaj zakup szynobusów i remont linii jest to jedno
działanie w RPO, więc nie powinno być problemów z przesunięciem środków.
Gorzej, gdyby były to odrębne działania, albo np. RPO w ogóle nie
przewidywał inwestycji w infrastrukturę kolejową.


Źródło: topranking.pl/1570/remonty,linii,lokalnych,prosba,o,informacje.php


Temat: szynobusy z autosana


dzis w teleexpresie widzialem informacje o tym, ze producent autobusow -
autosan, ma produkowac szynobusy. musze przyznac ze nawet niezle
wygladaly.
czy ktos ma wiecej imformacji o tym przedsiewzieciu?


Oglednie jest na www.murowana.jdm.pl/aktualnosci
cytuje:
Na kolei 17.III.2002
Trwa budowa dwóch autobusów szynowych zamówionych przez Urząd Marszałkowski.
Jeden z nich jest na ukończeniu w poznańskim ZNTK. Podwozia pojazdów były
zabudowywane w Autosanie, znanego producenta autobusów z Sanoka. Po powrocie
do Poznania jest montowany zespół napędowo-jezdny, a następnie ekipa z
Autosanu zajmuje się montażem siedzeń i wykończeniem wnętrza. By skrócić
produkcję ostatni etap wykonywany jest w ZNTK. Po tym nastąpi etap testów,
który zacznie się w kwietniu.
Jak podaje "Głos Wielkopolski" z 14 marca br. szynobusy "do eksploatacji
wprowadzone zostaną na początku maja, obsługując połączenie
Poznań-Wągrowiec-Poznań i niewykluczone, że także Poznań-Wolsztyn-Poznań."

------
Tak wiec w Autosanie trwa montaz szynobusow w kooperacji z ZNTK dla woj.
wielkopolskiego.

pozdr
JarekO


Źródło: topranking.pl/1570/szynobusy,z,autosana.php


Temat: [pr] Przyjechała przyszłość kolei
http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/552223.html

WIELKOPOLSKA: Przyjechała przyszłość kolei

Czwartek, 29 grudnia 2005r.

Kosztował 7 milionów zł, może zabrać 300 osób, rozwija prędkość 160 kilometrów
na godzinę i jest przyszłością kolei. Mowa o nowym szynobusie, który ufundował
Urząd Marszałkowski. Szynobus dziennie pokonywać będzie 600 kilometrów na
trasie z Wągrowca do Wolsztyna.
Ma zwrócić się już po siedmiu latach, bo rocznie pozwala zaoszczędzić milion
złotych.

http://www.poznan.naszemiasto.pl/zdjecie/552223_40_1.html

MAG - Gazeta Poznańska


Źródło: topranking.pl/1576/pr,przyjechala,przyszlosc,kolei.php


Temat: Pytanie o plany/mapy miast polskich
Mateusz <m@mv.plnapisał(a) w artykule
<93voah$pb@aquarius.webcorp.com.pl...


Może ktoś posiada zeskanowane plany
większych miast Polski lub tego typu materiały ?


Dużych to może nie, ale np. plan mojego rodzinnego miasteczka, Wągrowca
znajdziesz na http://www.wagrowiec.um.gov.pl a podejrzewam że plany innych
miast dostaniesz na innych stronach starostw lub urzędów miejskich.

Domena mv.pl oznacza Urząd Marszałkowski? Nie powinieneś mieć kłopotów ze
zdobyciem tych adresów.

J.


Źródło: topranking.pl/1831/22,pytanie,o,plany,mapy,miast,polskich.php


Temat: jak myślicie jakie to stacje radiowe...?
jak myślicie jakie to stacje radiowe...?
Dobór takich częstotliwości prowadzi aktualnie Urząd Komunikacji
Elektronicznej.

Rozgłośnie ogólnopolskie mają zagościć w Węgrowie, Opolu, Wągrowcu oraz po
dwie w Lasocicach koło Leszna i w Siedlcach, rozgłośnia ponadregionalna w
Siemianowicach Śląskich, a stacje lokalne w Bolewicach koło Nowego Tomyśla,
Śremie, Domachowie w Wielkopolsce, Żelechowie na Mazowszu, w okolicach
Działoszyna w Województwie Łódzkim oraz w Augustowie i Sejnach na Podlasiu
oraz Gołdapii i Olecku na Mazurach.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,262,39652617,39652617,jak_myslicie_jakie_to_stacje_radiowe_.html


Temat: Autobus szynowy w Poznaniu.
Gość portalu: tomek napisał(a):

> Z autobusami problem jest bardziej złozony:
> 1. właścicielem jest urząd marszłkowski a on nie jest uprawniony do
zarobkowego
>
> wozenia ludzi, nie posiada zadnych zezwoleń ani koncesji

Tak, urząd marszałkowski kupił te autobusy szynowe, uruchomił połączenia a w
uzytkowanie przekazał PKP

> 2. jak ma sie autobus poruszać po torach? Z tego co wiem ustawowo tylko PKP
ma
>
> prawo do poruszania się po torach.
> 3. zwiększono odległości miedzy tak zwanymi punktami kontrolnymi pomiędzy
> którymi może znajdować się jeden pociąg. Tym sposobem nie można dołozyć
> pociągów lokalnych bo tory na tych odcinkach są zawsze pozajmowane.
> Dlatego autobusy ( spalinowe - sieć elekttryczna nie jest problemem) poruszją
> się tylko po tych trasach na których jest to możliwe a nie potrzebne,często
> jadąc o głupiej godzinie i za innym pociągiem , jezdza za ogromna opłata ze
> strony urzedu marszalkowskiego na rzecz PKP przez co są deficytowe a los ich
> jest nieznany bo nikt nie wie co z nimi zrobić.

Wprowadzono autobus szynowy na trasie Poznań - Wągrowiec tylko dlatego, iż ta
linia kolejowa zostanie niedługo zlikwidowana.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,2597067,2597067,Autobus_szynowy_w_Poznaniu_.html